reklamacja transportu paczki kurierskiej, palety krajowej

Brak komentarzy Permalink

Wszystko co musisz wiedzieć o reklamacjach paczek i palet

Należy podkreślić, że firmy kurierskie, nie są zainteresowane uszkodzeniami przesyłek. Dlatego, żeby tego unikać,
sukcesywnie podnoszą standardy bezpiecznego przewozu, szkolą pracowników i kurierów z bezpiecznego obchodzenia się paczkami, hale i magazyny zaopatrzone są w monitoring.

Pamiętajmy, że dużo zależy od Nadawców paczek, od zabezpieczenia przesyłek zgodnie z instrukcjami firm przewozowych. Najczęstszą przyczyną zagubienia przesyłek, jest odklejenie się etykiety adresowej od przesyłki, dlatego warto napisać oprócz niej, adres na paczce i numer przesyłki. Nie wysyłajmy towarów zabronionych, ponieważ jeśli znajdą się w paczce, nie otrzymamy, w przypadku szkody, odszkodowania. Jeżeli zawartość dodatkowo była elementem wykluczonym z przewozu, a pobrudzi czy uszkodzi inne sąsiednie paczki, będziemy musieli zapłacić odszkodowanie.
Nie wysyłajmy towarów wykluczonych w paczce, jak alkohol czy papierosy oraz leki. Może zdarzyć się tak, że u nas lek jest bez recepty i włożymy go do paczki do Anglii, ale w Wielkiej Brytanii już jest on na liście leków na receptę. W przypadku gdy celnik znajdzie towary niedozwolone, zarekwiruje zawartość i nie należy się nam odszkodowanie z tego tytułu.

Jeśli zdarzy się uszkodzenie paczki lub zagubienie, należy zgłosić ten fakt niezwłocznie,
Uszkodzenie widocznie od razu, przy kurierze, z którym należy spisać protokół szkody. O Wadach ukrytych należy poinformować do 7 dni.
Samo spisanie protokołu nie jest reklamacją. Reklamację należy złożyć pisemnie, zgodnie z procedurami firmy, na maila, na podstawie formularza ze strony. Zgłoszenie reklamacji, również musi być niezwłocznie, najpóźniej do 7 dnia od szkody, choć niektóre firmy wydłużają czas na złożenie reklamacji, podając go w regulaminach.

Pamiętajmy, że przewoźnik będzie badał przyczynę szkody, dobrze więc mieć zdjęcia i inne dokumenty. Niektóre firmy transportowe życzą zachowanie opakowania do oględzin kuriera, oraz zachowanie towaru do końca procesu reklamacyjnego.

Podpisanie listu i odebranie przesyłki bez zastrzeżeń, oznacza, że zakończenie transportu przesyłki i odebranie jej bez uwag. Co prawda istnieje przepis pozwalający na zgłoszenie uszkodzenia w ciągu 7 dni jednak, pamiętajcie, że wówczas musicie udowodnić, że szkoda nastąpiła podczas transportu, co jest niezwykle trudne, a nie już po odjeździe kuriera, dlatego starajcie się sprawdzać stan przesyłki przy odbiorze.

Do reklamacji należy podłączyć dokument potwierdzający wartość szkody jak faktura, paragon i tym podobne. Firma kurierska nie wypłaci odszkodowania za towar, którego wartość nie została potwierdzona dokumentem, nawet jeśli zaginął, to samo jest z rzeczami wyłączonymi z przewozu.

Proces reklamacyjny przesyłki krajowej powinien zakończyć się w ciągu 30 dni.
Przesyłki międzynarodowe, realizowane według konwencji CMR, nie mają uregulowanego czasu reklamacji.

Pamiętajcie, że zawsze jesteśmy do Państwa dyspozycji.

O autorze admin

Dodaj komentarz